Aktuální opatření v souvislosti s výskytem koronaviru

Aktuální opatření v souvislosti s výskytem koronaviru

V souvislosti s výskytem koronaviru v ČR a omezením hromadných akcí jsou zrušeny slavnostní promoce plánované na 10.3.2020. Náhradní termín se předpokládá přibližně v polovině května 2020. V případě potřeby je možné si diplom předčasně vyzvednout na studijním oddělení (po předchozí domluvě).

Výuka většiny studijních programů a oborů na ČVUT FD momentálně probíhá bez omezení. Sledujte však aktuální informace na webu fakulty a zpravodajském servisu univerzity.

Věnujte rovněž pozornost aktuálním pokynům ČVUT při podezření nákazou koronavirem.

Čti dál

Martin Jacura: “Do letního semestru vám přeji dobrou náladu a spokojenost.”

Martin Jacura: “Do letního semestru vám přeji dobrou náladu a spokojenost.”

Vážené studentky, vážení studenti,

již jste si asi všichni povšimli, že je tu další semestr Vašeho studia. Těšíme se, že Vás opět v plné síle, po úspěšném zkouškovém období a snad i několika dnech odpočinku, potkáme na našich předmětech a projektech.

S kolegy v prvním ročníku se budeme setkávat na předmětu ZTS – Železniční tratě a stanice, kde se seznámí především se zákonitostmi návrhu železniční dopravní infrastruktury a vlastní projekt si vyzkouší ve cvičeních. Druháci, čerství kolegové na oboru DOS, pro změnu přičichnou k infrastruktuře pozemních komunikací v extravilánu, tedy mimo zastavěné území, a to v předmětu SDK – Silnice, dálnice a křižovatky. Nejen projektováním DOSák je živ, a tak rovněž ve druhém ročníku Vás čeká provozně zaměřený předmět DOPS – Dopravní průzkumy a simulace. Pokud jste se prokousali studiem až do třeťáku, máme připravené menu sestavené z PAPM – Provoz a projektování místních komunikací, kde se zaměříme společně na pozemní komunikace v intravilánu, 12OMHD – Organizace a řízení MHD, kde se zakousnete do zákonitostí navrhování a provozu MHD,  i  12ZAR – Základy architektonického projektování, kde se všem pokusíme otevřít oči a ukázat, že dopravní stavby mohou být nejen účelné, ale také krásné. Jste již v magisterském studiu? Ani na Vás jsme nezapomněli a jako hlavní sousto připravili důležitý předmět DOUP, jenž vás v duchu trvale udržitelné mobility seznámí se zásadami dopravy v procesu plánování rozvoje území. Výčet pochopitelně není konečný, další povinně volitelné předměty servírujeme jako zákusek rozvíjející povinné předměty studia.

Čti dál

Letní semestr akademického roku 2019/2020 právě začal

Letní semestr akademického roku 2019/2020 právě začal

V pondělí 17. února 2020 začíná letní semestr akademického roku 2019/2020, který bude trvat 14 týdnů a skončí 22. května 2020. Rozvrh výuky je na http://rozvrhy.cvut.cz:4080/r6/leto/index.htm . Součástí rozvrhu je i legenda s upřesněním začátku výuky zejména cvičení.
Časový plán letního semestru je na
https://www.fd.cvut.cz/pro-studenty/casovy-plan-akademickeho-roku.html .

31.1.2020 Den otevřených dveří ČVUT FD

31.1.2020 Den otevřených dveří ČVUT FD

Pro všechny zájemce o studium pořádá ČVUT v Praze Fakulta dopravní v pátek 31.1.2020 Den otevřených dveří. Dveře otevřené budou celý den v budovách Konviktská a Horská, podrobný program je k dispozici na centrální webu fakulty.

V budově Horská bude Den otevřených dveří tradičně s účastí Ústavu dopravních systémů. Můžete nahlédnout do činnosti Ústavu dopravních systémů nebo třeba zjistit informace o oboru DOS.

Čti dál

Úspěšné státní závěrečné zkoušky za námi

Úspěšné státní závěrečné zkoušky za námi

Va středu 15. ledna 2020 se na ústavu K612 konaly státní závěrečné zkoušky. Od 9 hod obhajovala studentka z Děčína svoji bakalářskou práci na téma “Návrh SSZ na křižovatce v Teplicích”. Od 10 hod následovaly obhajoby 5 diplomantů. Diplomové práce řešily témata “studie a organizace dopravy v obcích, koncept Smart City, bezbariérové úpravy”. Všichni studenti úspěšně své práce obhájili a složili státní závěrečné zkoušky. Gratulujeme!

Čti dál

Setkání Klubu U Doktora

Setkání Klubu U Doktora

V pondělí 13.1. proběhlo další z neformálních setkání Klubu U Doktora. Schůzku zahájil Ing. Pavel Purkart, který ostatní studenty doktorského studia našeho ústavu provedl svou cestou k úspěšnému složení SDZ.

Dalším bodem programu bylo seznámení s aktuálními informacemi z oddělení pro vědu a výzkum.

Nechyběla ani již tradiční neformální diskuse s vedoucím ústavu, kde byl tentokrát podrobně probrán a proprán připravovaný nový řád doktorského studia.  

Čti dál

Rychlost 200 km/h na železnici v Česku o trochu blíž

Rychlost 200 km/h na železnici v Česku o trochu blíž

Včera (13.1.2020) proběhla první ze zkušebních jízd vlaku rychlostí 200 km/h a pod dohledem ETCS v úseku Brno – Břeclav. Jedná se o první krok k běžnému provozu právě rychlostí 200 km/h v běžném provozu, který aktuálně Správa železnic plánuje od roku 2025. Pro běžný provoz touto rychlostí je totiž třeba provést úpravy infrastruktury. Úsek Brno – Břeclav směrovými poměry (poloměry oblouků) rychlost 200 km/h bez problémů umožňuje, přesto byl v rámci rekonstrukce 1. tranzitního koridoru modernizován pouze na rychlost 160 km/h.

Čti dál

Státní závěrečné zkoušky na ústavu K612 v lednu 2020

Státní závěrečné zkoušky na ústavu K612 v lednu 2020

Státní závěrečné zkoušky, konané na ústavu dopravních systémů K 612, se budou konat ve středu 15. ledna 2020. Od 9 hod je plánována obhajoba jedné studentky bakalářského studia a od 10 hod budou následovat obhajoby 5 diplomantů. Zkoušky budou probíhat v zasedací místnosti ústavu A 416. Studenti mají možnost vyzkoušet si své prezentace “nanečisto” v pátek 10. ledna 2020 mezi 11. – 12. hod.

SŽDC a Praha chystá budoucí podobu přestupního bodu Praha – Veleslavín

SŽDC a Praha chystá budoucí podobu přestupního bodu Praha – Veleslavín

Přestupní terminál Praha – Veleslavín, který je mimo jiné důležitým bodem propojení centra města a Letiště Václava Havla Praha, dostává svoji budoucí podobu. V architektonické soutěži vypsané ve spolupráci SŽDC a IPR Praha vyhrálo se svým návrhem architektů Dalibora Hlaváčka a Zuzany Kučerové studio Idhea. Studia Idhea konzultačně na návrhu spolupracovalo i s Martinem Jacurou a Tomášem Javoříkem z Ústavu dopravních systémů. V rámci návrhu jsou respektovány i principy a pravidla Standardů zastávek PID, koncepčního dokumentu hl. m. Prahy pro oblast zastávek, stanic a přestupních bodů veřejné dopravy, na kterém se rovněž Ústav dopravních systémů podílel.

Čti dál