Ing. Daniel Šesták: “Nejkouzelnější na mé práci je slovo ‘projekt’.”

Dalším ze zajímavých absolventů oboru DOS, které bychom Vám rádi představili, je dnes již velice dobře známé jméno v oblasti plánů udržitelné mobility či rozvojových projektů veřejné dopravy. Dan Šesták nastoupil do nadnárodní společnosti Mott MacDonald hned po absolvování oboru DOS v roce 2007 a v pozici dopravního konzultanta se vypracoval na dnes respektovaného odborníka na mobilitu. Projektově řídil největší plán mobility v Česku – Plán udržitelné mobility Prahy a okolí (projekt P+, Polaď Prahu) a má za sebou práci na mnoha dalších zajímavých projektech v Česku i zahraničí, ať se jedná o plán mobility města Plzně, multimodální model Českých Budějovic, finanční model pro soutěže na železnici či rozvoj veřejné dopravy v Mongolsku a Kyrgyzstánu. A co Dan říká a své práci a o studiu na oboru DOS?

Jak si mám nějak přesněji představit Tvojí práci?

V naší pražské kanceláři mám na starosti vedení projektů v oblasti městské mobility a veřejné dopravy. Když tedy takovou zakázku získáme, sestavím pro ni tým z “domácích” nebo i “přespolních” pracovníků naší mateřské firmy ve Velké Británii. Na starosti pak mám jednání se zadavatelem ve všech fázích přípravy, harmonogram i rozpočet projektu, koordinaci prací “uvnitř” našeho týmu a průběžné projednání výsledků. Často pak součástí takových projektů bývá i zapojení veřejnosti, které většinou moderuji.  

Co Tě na Tvé práci baví?

Nejkouzelnější na mé práci je slovo “projekt”. Pokaždé je trochu jiné zadání, pracujeme na různých místech v České republice i zahraničí, potkávám díky tomu řadu nových lidí. Tím se povaha mé práce dost odlišuje od představy rutinní docházky do kanceláře “nine to five”, které by mě asi po několika letech udolalo. Období mezi začátkem a koncem práce může trvat 3 měsíce, ale také 3 roky, přesto je zajímavé naplňovat jednotlivé kroky od zadání projektu na několika stranách až po obhajobu výsledků v podobě dopravních řešení nebo investičních plánů za mnoho miliard korun.

Jak vzpomínáš na studium oboru DOS?

Vzhledem k tomu, že jsem na oboru DOS poznal svou současnou manželku, má tato otázka mnoho možných odpovědí 🙂 Ale vážně – během studia jsem potkal řadu inspirativních lidí, jak spolužáků tak vyučujících. A protože mi téma diplomové práce otevřelo cestu do rodného města, pro které od té doby pracuji jako konzultant, jsem rád i za další takové životní propojení. 

A co Ti absolvování oboru DOS dalo (či naopak nedalo) do Tvé pracovní kariéry?

Dalo mi poznání, kolik oblastí lidské činnosti a vědění se prolíná do našeho oboru a jak těžké je někdy dostat k jednomu stolu (resp. do jednoho výkresu). Nedalo mi znalosti v oblasti zpracování velkých dat, bez kterých se v dnešní době nedá mobilita měst pochopit, ale která v době mého studia byla ještě “v plenkách”. 

Ing. Daniel Šesták

Významné projekty, na kterých se Dan podílel:
Projekt P+ (Plán udržitelné mobility Prahy a okolí)

Plán udržitelné městské mobility statutárního města Jihlavy

Koordinační činnost při přípravě a zpracování Plánu udržitelné mobility města Plzně („PUMP“)

Finanční model osobní železniční dopravy pro zadávací řízení na linku P2

Optimalizace trati Beroun (včetně) – Králův Dvůr

Multimodální model města České Budějovice a okolí

Veřejná doprava ve městě Osh, Kyrgystán

Koncepce parkování ve městě Varna, Bulharsko

Ulanbaatar City Bus Fund, Mongolsko